“Primera” trobada Barcelona-Tortosa

La idea de fer una trobada conjunta venia de lluny. Àngels, responsable de joves de Barcelona i una servidora, intuíem que els nostres grups s’entendrien tan bé com ens portem nosaltres, ja que tenim les mateixes edats i treballem Revisió de Vida.

Després d’algunes prèvies com (ja fa uns anys) el cap de setmana al monestir de Poblet organitzat pel Laïcat XXI –on ens vam conèixer-, algunes trobades puntuals a la parròquia de Santa Madrona de Poble Sec, en jornades com “Germans en Dignitat” o en l’última visita de Fran i Manolo (de l’ACG general) a Barcelona, on vam compartir un dia intens per la ciutat, se’ns feia necessari donar un pas més enllà i provar de muntar una trobada junts. Després d’algunes tardes de cafè i llibreta, s’ha fet realitat.

IMG-20180120-WA0010

El divendres 19 de gener a la tarda vam arrancar cap a la Casa Patronat, un alberg al Parc Natural dels Ports, prop de Tortosa. Ens feia molta il·lusió ensenyar-los el lloc on solem fer les trobades, en plena muntanya. Crec que, tot i el fred, el vent i la difícil pujada amb el cotxe (sobretot els que van arribar més de nit) els hi va agradar. Ens vam instal·lar en lliteres i després de sopar vam fer un joc de presentació amb fotos de quan érem menuts. També vam tocar la guitarra i fins i tot vam fer un Furor. Vam acabar el dia amb una oració.

El dissabte, després de resar i esmorzar bé, vam emprendre el treball amb moltes ganes. Vam començar parlant de la situació dels grups d’una i altra diòcesi. Vam recordar les prèvies, vam avaluar el moment present i vam projectar plans de futur; per exemple, l’Aplec de l’Esperit, trobada de joves de tota Catalunya que aquest any se celebrarà a Tortosa, així com algunes idees per a l’estiu.

IMG-20180120-WA0011

Després, vam treballar un VEURE-JUTJAR-ACTUAR sobre la Justícia Social, més concretament, sobre la nostra actitud davant les injustícies del món, seguint l’exemple del bon samarità, intentat dibuixar la petjada que hem de deixar els cristians en el nostre present. Abans de dinar vam fer una excursió curta per obrir la gana i a la tarda vam acabar l’actuar. La gent es va animar, vam parlar moltíssim i van sortir compromisos molt interessants.

Vam baixar a la tarda-nit a Tortosa i els hi vam ensenyar la nostra parròquia i el centre parroquial, també el projecte de l’Espai Jove. Alguns vam voler allargar la trobada amb un tour per la ciutat i un sopar.

IMG-20180121-WA0066

Vam ser 20 persones. Tot i que per a ser una trobada +18 no sembla molta gent (sobretot comparat amb realitats més grans) puc dir-vos que vam estar molt a gust. En família. El cap de setmana va ser com una font enmig de la rutina, citant al Papa Joan Pau II quan va visitar Taizé. Tot i que treballàvem un tema, no havíem titulat la trobada. L’hem batejat com “Primera” trobada Barcelona-Tortosa, perquè en volem més.