L’MCJ-MUEC i la Missió Metròpolis

Abraçades i desitjos per a un món millor

Una manera diferent de viure el dia de Sant Jordi

El passat 23 d’abril, els joves de l’MCJ-MUEC ens vam dirigir a Rivadeneyra amb una idea clara: transformar aquell espai de pas en un ambient agradable ple d’abraçades i de somnis per complir. Aquesta va ser la nostra manera d’entendre la missió Metròpolis: donar-nos a conèixer al mig de la gent des d’una activitat diferent, repartint abraçades, posant en comú somnis i el nostre paper com a cristians, i repartint Evangelis de Marc als que en demanaven. Vam passar d’un nerviosisme ansiós a una excitació increïble, en veure la gran acceptació que tenia l’activitat entre la gent, ja que no paràvem d’abraçar a tothom. Vam veure des de somriures tímids de persones que no s’atrevien, a persones que venien corrents des de l’altre costat del carrer, a parelles que s’abraçaven davant nostre sense raó… Va ser una experiència increïble, que també va deixar un mural ple de somnis per a millorar aquesta societat i moltes converses interessants sobre el nostre paper com a cristians. Va ser un dia que ens va tornar l’alegria de veure que, per molt malament que vagin les coses, el més important és conservar la il·lusió.

Aviat tindrem el video…

SANT JORDI – MENSAJES DE CARIÑO – UBUNTU

Publicado por carinaviegas el 24/04/2012 · Dejar un comentario

Se dice que en el día de Sant Jordi, que se celebra a 23 de Abril, los chicos deben regalar una rosa a sus amadas y que las chicas, como respuesta a esta actitud, deben regalarles un libro. Esto surge de la leyenda de un dragón, que en el pueblo de Montblanc, atemorizaba a la población causando estragos sobre su ganado, así que la gente le llevaba todos los días corderos para que el matara su hambre. Pero cuando los corderos empezaron a escasear, tuvieron que empezar a elegir personas a sorteo, y un día le tocó a la hija del rey. Por suerte, en su camino apareció un caballero (Sant Jordi), que mató al dragón. De su sangre caída en la tierra brotaron rosas rojas, de las que el valiente caballero cogió una y se la regaló a la princesa.

Así se celebra este día en Barcelona, donde las calles toman una imagen diferente, llenas de gente vendiendo rosas y libros. Incluso hay personas que tienen la idea de reutilizar los libros que no leen más y salen a venderlos, siendo una óptima idea para quien quiere comprar libros que a veces ya no se venden más en las librerías.

Pero no solo con libros y rosas se demuestra el cariño, incluso hay jóvenes con iniciativas como la que he visto hoy. ¡Dar abrazos gratis a la gente! En tiempos donde el consumismo forma cada vez más parte de la vida cotidiana y los valores se van olvidando, sabe siempre bien recordar que lo material no es lo más importante en la vida. Gestos como un beso, un abrazo o una palabra de cariño nos ayudan a seguir adelante en los días que las cosas no salen de la mejor manera.

Las personas caminaron por la calle recibiendo y dando abrazos a estos jóvenes del Moviment Cristià de Joves – Moviment d’Universitaris i Estudiants de Catalunya, que han querido difundir un mensaje al mundo. A veces, necesitamos parar y entender que la vida es más que las cosas que nos ocupan la cabeza constantemente. Las miradas de sorpresa y aceptación recibidas por esta iniciativa fueron bastantes, pero sobretodo hubo muchos abrazos y mensajes para un mundo mejor.

Fotos: Carina Viegas

Altres webs i blogs:
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: